شرح وظایف مدیر امور مالی و ذیحساب سازمان
- اعمال نظارت مالی و انطباق دریافت ها و پرداخت ها با قوانین و مقررات جاری کشور
- نگهداری و تنظیم حسابها مطابق قوانین و مقررات و ضوابط مربوطه و ارسال آن به مراجع ذیربط
- تهیه و تنظیم گزارش تفریغ بودجه در پایان هر سال و ارسال آن به مراجع ذیربط
- نگهداری حساب اعتبارات بر اساس قوانین بودجه سالیانه کشور
- حفظ و نگهداری اسناد و دفاتر مالی مطابق ضوابط دیوان محاسبات کشور
- نگهداری و تحویل وجوه و نقدینه ها و سپرده ها و اوراق بهادار
- نگهداری حساب اموال دولتی و نظارت بر حساب اموال مذکور و همچنین نظارت بر انبارها
- نگهداری حساب درآمد ها و تهیه و تنظیم گزارشات مربوط به تفکیک منابع در آمدی
- تامین اعتبار حواله های صادره از سوی مقامات مجاز به منظور اختصاص تمام و یا قسمتی از اعتبار مصوب برای هزینه معین
- در اختیار قراردادن تنخواه گردان پرداخت به عاملین و مسئولین امور مالی شهرستانها با تائید مقامات مجاز برای برخی از هزینه ها و پیگیری های لازم جهت واریز آن
- تهیه و تنظیم و پرداخت لیست حقوق و مزایای کارکنان شاغل، بازنشسته و موظفین
- معرفی عاملین و مسئولین امور مالی و امناء اموال و نظارت بر عملکرد آنان
- افتتاح حسابهای مورد لزوم جهت انجام امور دریافت و پرداخت سازمان و حسب مورد انسداد حسابهای غیر ضروری با مجوز سازمان امور اقتصادی و دارایی
- همکاری با معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی به منظور بودجه سالیانه سازمان
- درخواست تنخواه حسابداری از خزانه به منظور پرداخت تعهدات قابل پرداخت مطابق با موافقت نامه های مبادله شده
- نظارت و نگهداری و حفظ سوابق و اسناد مالی و پیگیری جهت امحاء اسناد در موعد مقرر طبق قانون دیوان محاسبات کشور
- همکاری و پیگیری در زمینه دوره ها و برنامه های آموزشی و افزایش اطلاعات فنی و تخصصی کارکنان و عاملین ذیحساب و کارپردازان و امناء اموال
- شرکت در جلسات کمیسیون های مناقصه و مزایده و سایر جلسات جهت تصمیم گیری و اظهار نظر به مدارک و اسناد مناقصه و تنظیم صورتجلسات مربوطه .
- پیگیری جهت مانده وجوه اعتبارات جذب نشده هزینه ای تا آخر سال مالی هزینه ای و وجود جذب نشده اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه ای تا آخر سال مالی تملکی و بستن حسابها
- ارزیابی عملکرد واحد ها و مدیریت ها با توجه به نتایج گزارشات مالی و اعلام نقاط ضعف و قوت ( طی جداول و نمودار های مصرف اعتبارات)